Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2009

NEXT TOP VICTIM


Παγκόσμια ημέρα κατά της βίας των γυναικών σήμερα.
Αναρωτιέμαι…Τι είδους βία; Η αυθόρμητη και προφανής απάντηση είναι η σωματική βία. Στιγματίζει το νου και το σώμα. Είναι επώδυνη. Αφήνει σημάδια. Αυτή τη βία οφείλεις να την καταγγείλεις και να την αντιμετωπίσεις. Οφείλουμε να στηρίξουμε όλες αυτές τις γυναίκες που τολμούν να καταγγείλουν χωρίς να επιτρέψουμε την ενοχοποίηση και περιθωριοποιήσή τους. Ίσως όμως η σωματική βία δεν είναι η πιο σκληρή και η πιο ριζωμένη μορφή βίας κοινωνικά. Απλά είναι εμφανής, άμεσα αντιληπτή και αποκρουστική.

Οι πιο ύπουλες μορφές της όμως βρίσκονται στην καθημερινότητά μας. Ψυχολογική βία. Το άγχος της επίτευξης του σύγχρονου «ιερού» τρίπτυχου ερωμένη-επιτυχημένη επαγγελματίας-άξια μητέρα βιάζει καθημερινά την ψυχική μας υγεία, τις πραγματικές επιθυμίες μιας γυναίκας ενώ κατασκευάζουμε ένα σαθρό και φτηνό τρόπο αντίληψης της ίδιας μας της φύσης. Όχι δεν είναι ανωμαλία να μη γεννήσεις στα τριάντα, δεν είναι ανωμαλία να μη θες να γίνεις η «κορυφαία» στον επαγγελματικό σου τομέα ούτε είναι ανωμαλία να μην είσαι ντυμένη όπως το next top model.

Πολλές φορές εμείς οι ίδιες βιάζουμε τον εαυτό μας.
Μια φορά το χρόνο «φωνάζουμε» για τη βία κατά των γυναικών ενώ τις υπόλοιπες 364 μέρες αφήνουμε να μας πουλάνε εκπομπές τύπου «x-treme make over» και «next top model».Ολόκληρες εταιρείες καλλυντικών, ενδυμάτων, κομμωτηρίων κ.α. επενδύουν στον «εύκολο» πελάτη που λέγεται γυναίκα. Οφείλουν την ύπαρξη και τα εκατομμύριά τους στο γνωστό παραμύθι περι «ομορφιάς». «Υπέροχο ταξίδι ομορφιάς», «εκτυφλωτική λάμψη», «μεταξένια μαλλιά» και άλλα τέτοια φούμαρα.
Σου πασάρουν ένα τύπο κάθε χρόνο και…ταρααάν! Με το καινούργιο κολάν του calzedonia, το νέο κραγιόν του dior και τα καινούργια μαύρα σου εσώρουχα…; Άλλος άνθρωπος σου λέω! Σου πασάρουν ένα νέο τύπο κάθε χρόνο και να η λύση! Αν είσαι όπως το next top model θα είσαι πιο χαρούμενη, πιο δυναμική, πιο όμορφη, θα αγαπάς πιο πολύ τη δουλειά σου, θα σε ζηλεύουν πιο πολύ και γενικά όλα θα είναι πιοοο! Όπως υπάρχουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, κατασκευάστηκε και η Γυναίκα Μαζικής Κατανάλωσης!Να σταματήσουμε να είμαστε σεξουαλικά αντικείμενα, εύκολοι πελάτες για μπογιές προσώπου και προϊόντα για διαφήμιση.

Το 1989 οι Guerilla Girls έγραφαν ότι ούτε το 5% των καλλιτεχνών δεν ήταν γυναίκες ενώ το 85% των γυμνών ήταν.
Φτάνει μια παγκόσμια ημέρα για να ανατρέψει τη σεξουαλική, την ψυχολογική, τη σωματική ή τη λεκτική βία που υφίστανται οι γυναίκες;

1 σχόλιο:

  1. σωστο και εξυπνο!αν σκεφτουμε οσον αφορα τον καλλιτεχνικο τομεα οτι ειναι ανδροκρατουμενος τοτε ναι η γυναικα εισβαλλει μονο οπου θελει το ανδρικο φυλο να υπαρχει.γι'αυτο και το πορνο ειναι η πρωτη μορφη θεαματος που κυριαρχει η γυναικα φυσικα απο αποψη υπαρξης και μονο.το σημαντικο ειναι να καταλαβει η γυναικα την θεση της και να παψει να υποτασσεται κατι που οσο κι αν θεωρουμε οτι δεν γινεται ,συμβαινει γιατι μας εχουν κανει να μην το καταλαβαινουμε!για το αρθρο ειναι απ τις πιο σωστες προσεγγισεις για την σημερινη ''γιορτη''........

    ΑπάντησηΔιαγραφή